יו"ר ש"ס דרעי חתם על עסקת הטיעון: יודה בעבירות מס ויתפטר מהכנסת

    איתי גדסי No Comments on יו"ר ש"ס דרעי חתם על עסקת הטיעון: יודה בעבירות מס ויתפטר מהכנסת

    יו"ר ש"ס אריה דרעי חתם עם הפרקליטות על הסדר הטיעון, לאחר שש וחצי שנים של עינוי דין ורדיפה, במסגרת הסדר הטיעון דרעי ישלם קנס על סך 180 אלף ש"ח ויתפטר מהכנסת

    אריה דרעי צילום: פלאש 90
    9:18
    01.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on האב השכול מטיח: "הדם של הבן שלי על הידיים של הרצי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר 6 וחצי שנים של עינוי דין ב'תיק דרעי' שנפתח בקול רעש גדול על שוחד והלבנת הון, הערב (רביעי) נחתם הסדר טיעון בין יו"ר ש"ס אריה דרעי לבין פרקליטות המדינה, בה יודה דרעי על 2 עבירות מס קלות ובתמורה, ייקנס בקנס על סך של 180 אלף ש"ח.

    יו"ר ש"ס צפוי להתפטר במסגרת העסקה מהכנסת, אך עבירת הקלון עדיין מרחפת מעל ראשו של דרעי, אם יוחלט על קלון דרעי לא יוכל לחזור אל הכנסת.

    משפטנים רבים תקפו את עינוי הדין שנעשה ליו"ר ש"ס ועל מסע הרדיפה אותו עבר, הפרשן יעקב ברדוגו טען כי בגלל הכוח החזק של דרעי בימין, נתניהו ודרעי סימנו אותו והפילו ע"י המערכת המשפט והפרקליטות. והראיה לכך כי לא הייתה כלל עבירת שוחד או הלבנת הון, רק אחרי החקירה המקורית החלה חקירה אחרת כמסע דיג בכדי למצוא עבירה כנגד דרעי.

    בהקלטות של היועמ"ש על תיק דרעי נשמע מנדלבליט אומר: ""אני חושב שהתוצאה היא לא טובה, היא רעה אפילו, שזה לקח כל כך הרבה זמן. תיק דרעי בא אליי כתיק שחיתות מאוד חמור, חקירה של נושאים ודברים כאילו שזה נראה וואו, גדול, כן? מהתיק הזה לא נולד אפילו עכברון, זאת אומרת כלום, זה לא שמשטרה, לא יודע, זה כאילו פשוט כלום, לא הייתה חקירה על העלמות מס.

    לקח פרק זמן מאוד ארוך, שלא הלך לשום מקום. פשוט כלום, עכשיו מתוך זה שחוקרים סיפור גדול שהוא לא קיים אז מגיעים לסיפורים אחרים. האם אפשר להתעלם מהם? חד משמעית לא, אי אפשר, אתה מגיע לדברים אחרים, לעולמות אחרים לגמרי ומגלים דברים".

    התנועה לאיכות השלטון הגיבה על הסדר הטיעון המקל שנחתם עם ח״כ אריה דרעי: ״שעות לאחר שפנינו ליועמ״ש בבקשה לשקול שוב את פרטי ההסדר המקל שפורסמו בתקשורת, התבשרנו על חתימת ההסדר.

    ״מדובר בהסדר טיעון מביש אך טרם מאוחר מדי לדרוש קלון על מעשיו של דרעי כך שלא יוכל לשוב לזירה הציבורית. מספיק עם הנחות הסלב. דווקא בשל כך שדרעי הוא נבחר ציבור – גם מבחינת ערכית חייבים להחמיר איתו ולוודא שלא יוכל לשוב לכהן בכנסת בעתיד. חייבים להטיל קלון״.



    0 תגובות